━━ 감성을 위한 ━━/Classic산책

Barbara Hendricks - 흑인 영가

Joyfule 2020. 3. 21. 03:16

Barbara Hendricks - Negro Spirituals 
Sometimes I Feel Like A Motherless Child  



Sometimes I feel like a motherless child 
때때로 나는 엄마 잃은 아이처럼 느끼네 

Long way from my home
집으로 부터 멀리 떠나왔네
Sometimes I wish I could fly
나는 때때로 날았으면 해
Like a bird up in the sky
하늘 위의 새처럼
Oh, sometimes I wish I could fly
오, 나는 때로 날았으면 해
Fly like a bird up in the sky
저 하늘 위의 새 처럼
Sometimes I wish I could fly
때로 나는 날았으면 해
Like a bird up in the sky
저 하늘 위의 새 처럼
Closer to my home
내 집으로 더 가까이  
Motherless children have a hard time
엄마 잃은 아이는 서러운 삶을 산다네
Motherless children have-a such a hard time
엄마 잃은 아이는 그런 어려운 삶을 산다네
Motherless children have such a really hard time
엄마 잃은 아이는 그런 참으로 어려운 삶을 산다네 
A long way from home
집으로 부터 멀리 떠나와
Sometimes I feel like freedom is near
때로 나는 자유가 온 듯 느껴
Sometimes I feel like freedom is here
때로 나는 자유가 여기에 있는 듯 느껴
Sometimes I feel like freedom is so near
때로 나는 자유가 아주 가까이 있는듯 느껴
But we're so far from home
그러나 우리는 집에서 너무 멀리 왔다네